Wymiana złącza sysytemowego / ładowania microUSB - na podstawie SE E15i Xperia X8

Witam.
Przestawiam instrukcje wymiany lutowanego złącza systemowego / ładowania na podstawie telefonu SE E15i Xperia X8.
Tu instrukcja demontażu SE E15i Xperia X8




Będziemy potrzebować:
- do demontażu - śrubokręt krzyżakowy mały i torx 5; otwierak do demontażu obudowy;
- do wymiany gniazda - lutownica kolbowa, Hot-Air; opcjonalnie Preheater (podgrzewacz); plecionka do ściągania cyny lub rozlutownica; czyścik do grotów;

Przed przystąpieniem do rozbiórki przeczytaj uważnie instrukcje i zrób kopie zapasową.

ServiceMisiekYo nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia - wszystko robicie na własną odpowiedzialność.

Nasz Serwis chętnie pomoże w naprawieniu twojego telefonu - proszę o kontakt, szybkie i tanie naprawy :).

Przygotowujemy płytę główną do operacji - po rozebraniu i oddzieleniu płyty głównej od reszty telefonu, wyciągamy głośnik i możemy też zdemontować aparat profilaktycznie.


 Do zdemontowania starego gniazda potrzebujemy HotAir (lutownica na gorące powietrze) i opcjonalnie Preheater (podgrzewacz).
Ja używam obu.
Najważniejsza jest temperatura! Ale już kilka lat pracuje na tych "Chińskich lutownicach" i co sztuka to inaczej grzeje :/. Więc się nie będę wdawał w szczegóły tylko tak ogólnie opisze temperaturę.
Przeważnie używam 100-150
°C na podgrzewaczu i od 330-380°C do 400°C (sporadycznie) na lutownicy powietrznej (nawiew 2-3).


Gdy zdemontowaliśmy stare gniazdo zobacz czy czasami nie jest za bardzo plastik przy-topiony - jak jest to zmniejsz temperaturę na lutownicy.
Musimy teraz przygotować pole lutownicze na nowe gniazdo.
Używamy do tego lutownicy korbowej i plecionki do odsysania cyny - lub rozlutownice z pistoletem zasysającym cyne.





Nowe gniazdo w miejsce starego powinno idealnie pasować - nie może być inne bo różnica w rozmieszczeniu może spowodować zwarcie styków i uszkodzenie telefonu!
Kładziemy trochę nowej cyny na pole lutownicze i wygrzewamy tak jak demontowaliśmy.
Pozwalamy aby gniazdo samo "siadło" w polach lutowniczych.
I sprawdzamy pod mikroskopem i/lub multimetrem czy niema spięcia!



Jak jest wszystko OK to skręcamy i podpinamy ładowarkę i/lub łączymy przez kabel USB do komputera.
Jak wyżej widać wszystko jest OK :).


W razie pytań:
Infolinia: 603-654-993
E-mail: servicemisiekyo@gmail.com
GG: 28809878
Skype: servicemisiekyo

Pozdrawiam MisiekYo (Łukasz)

11 komentarzy:

  1. Siema. Mam problem. Pożyczyłam od koleżanki x perie E15i . Niestety ona zgubiła ładowarkę i ładowanie było możliwe tylko za pomocą kabla usb. Na począktu było ok, ale w końcu telefon rozładował mi się i chcę go naładować, ale nie daje rady !! Pomocy !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Na 90% jest to wina naderwanego gniazda.
      Częsty przypadek w tym modelu :(.
      Według mnie jest to wada fabryczna bo mam tak średnio 1-3 sztuk na tą usterkę miesięcznie.
      Gwarant anuluje gwarancje - bezmyślnie!
      Więcej szczegółów proszę kierować telefonicznie.

      Pozdrawiam Łukasz.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Siema mam pytanie mam xperie x8 i jak ktoś do mnie dzwoni to słabo go słyszę nie wiem dlaczego wszystko jest na ful ale i tak jest cicho morze jest jakiś program albo cza zmienić te głośniczek u góry ????????

    OdpowiedzUsuń
  4. Do wymiany głośniczek - 15zł
    Pozdrawiam Łukasz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie, Trafiłem tu przypadkowo, natomiast mam taki sam problem w Samsungu Wave II, tzn. zepsute gniazdo ładowania.
    Czy jest mozliwośc naprawy tego u Państwa? Jak tak, to jaka jest cena takiej usługi?
    Czy w razie naprawy jest instalowany na nowo system, czy muszę zabierać wszystkie dane z telefonu?
    Pozdrawiam,Igor

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Oczywiście jest taka możliwość.
      Jeżeli jest uszkodzone tylko gniazdo to niema konieczności wgrywania nowego softu.
      Ale zawsze warto zabezpieczyć swoje dane na telefonie (oczywiście jeżeli jest to możliwe).

      Cena w zależności od stopnia uszkodzenia.

      Więcej informacji na www.e-bin.com.pl
      Lub bezpośrednio na e-mail: ebin.kontakt@gmail.com

      Usuń
  6. Witam, mam podobny problem jaki jest tu opisany i tu jest moje pytanie - ile mniej więcej komisy biorą za taką naprawę? Nie chcę robić tego sam, gdyż nie mam sprzętu do tego typu rzeczy z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Nie wiem jak inne komisy - u mnie koszt naprawy złącza systemowego to 40-50zł z częściami.

      Usuń
  7. Ile kosztuje wymiana aparatu tylnego xperii z. Ale już mam aparat tylko trzeba go wymienić:-(

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis, bardzo dobrze wytłumaczone co i jak. Mam stary telefon i wypróbuję najpierw na nim.

    OdpowiedzUsuń